Plan van aanpak
Voordat het plan van aanpak gereed is, zijn we al gestart met de invoering van onderdelen uit LOGIKA-27. Dit is soms noodzakelijk omdat er sprake is van een “crisis” en we proberen dan verdere “schade” te voorkomen. Deze werkwijze is tevens succesvol omdat we een groot draagvlak creëren voor het realiseren van het veranderproces van A tot Z.
Door de lancering van LOGIKA-27 wordt er een goede, werkbare veranderstrategie geïntroduceerd. Indien nodig kunnen we met onze kennis een beroep doen op andere veranderstrategieën (bv. informeel verandermanagement of veranderen vanuit kernwaarden van uw organisatie).
Het plan van aanpak bestaat naast een gekozen veranderstrategie uit meetbare doelstellingen, geformuleerde verbeteringen bij diverse projecten, heldere acties en een overzichtelijke planning. Op het moment van uitvoering van het Plan van Aanpak, overleggen we face-to-face op de werkvloer. Tijdens de wekelijkse evaluatiebespreken we de voortgang.
Wanneer het plan van aanpak is uitgevoerd start de borgingsfase.